Doorgaan naar content
Jouw Syndicus

Elke dag een nieuwe uitdaging.

Jouw syndicus kickt op actie!

Snel schakelen, flexibel zijn en improviseren: een syndicus leidt geen saai bestaan. Elke dag kruisen nieuwe uitdagingen zijn of haar pad. Wie gebouwen beheert, mag dus niet te stug zijn. Integendeel.

De dagelijkse uitdagingen kan je in twee groepen delen. Enerzijds zijn er de noodoproepen, anderzijds zijn er de ongebruikelijke situaties. We lichten ze kort voor je toe.

Noodoproepen

Een syndicus is een beetje een ‘spoedarts’: altijd paraat om hulp te bieden waar nodig. Op de meest onverwachte momenten is er een algemene elektriciteitspanne. Of een waterlek. Of stormschade: van losgerukte dakpannen (pardoes op een dure wagen) tot een omgewaaide boom (krak in het dak). Of een garagepoort die ’s morgens niet meer open wil. Noem maar op. Soms kan je het zo gek niet bedenken. Op zo’n moment moet een syndicus alert en slagvaardig zijn. In de eerste plaats schakelt hij een derde partij in: de brandweer, een loodgieter, een technicus ... Vaak gaat de beheerder van jouw gebouw ook ter plaatse om zich van de situatie te vergewissen (bv. in het kader van het verzekeringsdossier of om de hele operatie te coördineren).

Ongebruikelijke situaties

En dan zijn er nog de ongebruikelijke situaties. Deze vallen moeilijk op te sommen omdat ongebruikelijke situaties, euh… “ongebruikelijk” zijn. Bijvoorbeeld: een heel complex voorval dat het verzekeringsdossier heel ingewikkeld maakt. Of nog: een situatie waaruit juridisch niet meteen duidelijk is hoe de vork aan de steel zit. De voorbeelden zijn legio. Dit maakt van elke syndicus een vat vol sappige verhalen.