Doorgaan naar content
Jouw Syndicus

Coördineren en opvolgen...

Jouw syndicus is een dirigent

Jouw syndicus staat in voor het technisch, administratief en financieel beheer van jouw gebouw. Maar dat doet hij uiteraard niet allemaal zelf. Integendeel. Een syndicus fungeert meer als een soort dirigent. Hij coördineert, delegeert en volgt op.

Administratie en boekhouding

Het administratief en financieel beheer van een gebouw kan een syndicus zelf doen of uitbesteden. Dan spreken we over het samenroepen van de algemene vergadering, het uitvoeren van beslissingen van de Vereniging van Mede-eigenaars, de boekhouding, het betalen van de facturen, enzovoort.

Technisch beheer

Het technisch beheer wordt in de praktijk volledig uitbesteed. Het poetsen van de gemene delen, het onderhoud van de lift, de check-up van de brandbeveiliging, de renovatie van de gevel, het onderhoud van de tuin en ga zo maar door. In samenspraak met de Vereniging van Mede-eigenaars zoekt de syndicus voor elke klus een geschikte partij. Naast het aanstellen van leveranciers, zal je syndicus de opdrachten ook opvolgen.